Grahame i jego historia

Grahame jest 4-letnim dzieckiem, które wykazuje nieprzeciętne zdolności w czytaniu. W wieku dwóch lat potrafił czytać na głos proste książki. Parę lat później czytał gazety, a nawet encyklopedie. Jest on czarującym, pewnym siebie dzieckiem, które ma dużą wiarę we własne możliwości kontrolowania wydarzeń. Usiadł chętnie do zabawy z kloc|kami, a rozmowę, którą przeprowadziłem z tym chłopcem, nieznacznie skróconą i zredagowaną podaję poniżej.

– „Czy wiesz, co chcemy, abyś zrobił?”

-„Tak”. (Bardzo pewny siebie, siada na brzegu krzesła z wyrazem ożywienia na twarzy.) „Czy mogę zacząć teraz? Dobrze. O, to jest łatwe. Czy dobrze to zrobiłem?” -„Spójrz na te klocki, czy one wyglądają tak samo, Grahame?” „Tak. Dobrze zrobiłem! Czy mam zrobić inną rzecz?”

-„Zrób to, proszę.”

-„Oh, to jest łatwe! (Przesuwa klocki szybko, z dużą pewnością siebie.)

-„Świetnie!”

Wzory są coraz trudniejsze, lecz nawet wówczas, kiedy Grahame waha się, nie traci wiary we własne umiejętności. Posuwa swój klocek wolniej, lecz nadal w sposób metodyczny. Każdy sukces wita ogrom|nym zadowoleniem. Cieszy go umiejętność kopiowania wzorów. Po znacznie trudniejszym wzorze, który udało mu się skopiować, powie|dział: „To było trudne … Jestem mądry, że to zrobiłem”. Nie chełpił się, ani też nie prosił o potwierdzenie swojej mądrości. Stwierdzał fakt i miał rację.

Michael jest małym, 4-letnim chłopcem o pociągłej twarzy, nieśmia|łym w obyciu

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply