Antidotum na lęk

Może ci pomóc rozluźnić się pod koniec pracowitego dnia, przygotować do spokojnego snu lub kontrolować nadmierne podniece|nie spowodowane niecodziennie trudną sytuacją. Szczegółowe porady dotyczące metod odprężenia znajdziecie w The Anxiety Antidote (Anti|dotum na lęk – patrz Bibliografia).

Poniżej podaję krótki opis jednej metody odprężenia, która może być wam pomocna.

Poszukajcie odpowiedniego pokoju, najlepiej cichego i zaciemnione|go. Dajcie innym do zrozumienia, że nie chcecie, aby wam przeszka|dzano. Jeżeli jesteście sami, zdejmijcie słuchawki telefonu z widełek. Rozepnijcie ciasne ubranie i zdejmijcie buty. Następnie połóżcie się na łóżku łub kanapie, lub usiądźcie w wygodnym krześle z wyciągniętymi przed siebie nogami. Wasze ręce powinny zwisać wzdłuż ciała. Przez kilka pierwszych chwil nie róbcie nic. Pozwólcie waszemu ciału zapaść się coraz głębiej w łóżko lub krzesło. Następnie skoncentrujcie swoją uwagę na różnych częściach własnego ciała w kolejności. Zacznijcie od stóp i kostek. Pozwólcie mięśniom całkowicie się rozluźnić. Potem skierujcie swoją uwagę na uda i pośladki. Ponownie skupcie całą swoją uwagę tylko na jednej części ciała. Poczujecie, jak napięcie znika.

Następnymi częściami ciała są brzuch i klatka piersiowa. Twój mat. Badał on poziom niepokoju w kilku krajach, obserwując takie wskaźniki, jak liczba samobójstw, wypadków samochodowych, liczba ludności, która pali dużo papierosów, jest alkoholikami, popełnia sa|mobójstwo lub ma ataki serca.

Najbardziej relatywnym współczynnikiem, który odkrył podczas ba|dania związku między lękiem a pogodą, była częstotliwość wyładowań atmosferycznych. W krajach, w których ludzi cechuje wysoki wska|źnik lęku – Francja, Włochy, Japonia – najczęściej występują burze z piorunami.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply